Hoe maak je priklimonade?
In Thema 3 van Lijn 3 hebben de kinderen zelf mogen onderzoeken hoe je priklimonade kunt maken. In kleine groepjes vertelde elk kind zijn/haar plan van aanpak. Daarna was het tijd om het uit te testen en hier daar ook even te proeven. 



Regenwormen bestuderen
In thema 2 van Lijn 3 hebben we in groepjes regenwormen bestudeerd. Waar zit nu precies zijn kop? Hoe beweegt een regenworm precies? En sommige hebben zelfs even gevoeld. 



Mmmmmmm, groep 3 maakt appelmoes!

Thema 2 van Lijn 3 staat in het teken van ‘de boom’. In de les wereldoriëntatie was  het doel de oogst van een appelboom verwerken tot appelmoes.
We bekeken verschillende soorten appels en welke dan het meest geschikt zijn voor het maken van appelmoes. De kinderen kregen de vraag of we met een pureestamper of een citruspers appelmoes konden maken. Samen kwamen we erachter dat koken nodig is om de apps l zachter te maken.
Vervolgens hebben alle kinderen meegeholpen en mochten we aan het einde van les nog even proeven. Ook van een potje appelmoes. En warempel, de helft van de klas koos voor de zelfgemaakte appelmoes. Een geslaagde les!